ЗДО №3, Зміївський ЗДО №3, Зміїв
Харківська область, Чугуївський район

Музичний калейдоскоп

Дитина та музика                          

Музика для дитини-світ радісних переживань. Щоб відкрити для неї двері у цей     світ,треба розвивати у неї здібності і перш за все музичний слух і емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий як умога ближче зтискається зі світом дитинства. Якщо вони разом мріють фантазують, сміються і грають,то діти відчуваючи цю близкість дорослого,відкривають їм свої таємниці,почуття та емоції. Як це прекрасно-знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять слухати.Треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли,про що ця пісня, вслухувались в звучання слів та словосполучень.

Музика,як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почутів, настрія, ідей. Слухання музики розвиває інтерес до неї, любов, розширює кругозор, підвищує музичне сприйняття. Музика для слухання буває вокального і інструментального. Це можуть бути пісні виконані батьками, чи музичнітвори у грамзапису, ауді та відео записи. Для кращого запам”ятовування пісні, чи музичного твору, можна асоцціювати його з тим, що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула.  Дуже гарно запам’ятовують діти пісні з мультфільмів, тому, що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя.  Батьки повинні вчити дитину любити пісню,насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цінність.

Для розвитки ритмічного сприйняття треба користуватись музичними інструментами. Але в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложки, палички, камінці, капронові пляшечки чи коробочки, яки наповнюють крупою, горохом, квасолею. І граючи на такому інструменті, дитина покращує виконання пісні, і одержує велике задоволення.

Для розвитку танцювальних навичок потрібно як умога більше розвивати у дитини потребу в рухах.  Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина одержувала максимум задоволення.

Якщо музика визиватиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно і оптимально.

 

 

 

Як розвивати музичні здібності

Музичні заняття виховують волю, посидючість і дисципліну, за умови, що дитина займається на інструменті постійно (взимку, влітку, в будні і свята). У всі часи музиці навчали аристократів. Вважалося, що музикування - це лоск, блиск і шик. Безсумнівно, любов дітей до музики виховується з дитинства. Слухаючи музику, дитина глибше усвідомлює і відчуває навколишній світ. Прекрасні мелодії будять думки і почуття, розвивають творчу фантазію і формують художній смак.

Як батькам розвивати музичні здібності? Це можна робити ще в утробі. Якщо мама буде слухати різноманітну музику, сама буде щось наспівувати, це все добре позначиться на музичному розвитку малюка. Коли малюк народився, вже з перших днів життя його не просто можна, а й треба оточувати музикою. Зараз у музичних магазинах та Інтернеті дуже багато музики для дітей. До речі, дитина, не усвідомлюючи, вибирає свою музику. Поекспериментуйте! Ставте їй музику різних напрямів та жанрів, але тільки ту, яка не руйнує дитячу психіку. Руйнує рок-музика, причому важкий рок, клубна та електронна музика. Дитячий мозок не в силах перетравлювати таку кількість дисонуючих звуків, тобто звуків, що не зливаються в слуховiй свідомості воєдино. Коли дитина підросте до 4-х років, її можна водити на концерти. Слухаючи різні інструменти живцем, малюк сам вибере свій інструмент, а не буде грати на тому, який, можливо йому нав'язуєте ви.

Якщо дитина весь час співає, чи означає це, що у неї музичні здібності? Не завжди. Іноді дитина не співає, а просто таким цікавим способом вимовляє звуки. Здібності можуть не проявитися навіть в 5 років, але через 2-3 роки дитина вже може розкритися. Бували випадки, що у дитини не було ніяких здібностей до підліткового віку, а потім проявлявся абсолютний слух (здатність визначати абсолютну висоту музичних звуків, не порівнюючи їх з еталоном), але це індивідуальний випадок!

У якому віці можна починати вчитися грати на фортепіано? На це питання відповісти однозначно складно, тому що кожна дитина індивідуальна. Як правило, починають приблизно з 5-6 років, але, найоптимальніше - з 6-8 років. Деякі педагоги-піаністи запевняють батьків, що вже навіть в 3,5 роки можна починати навчання. Дай, Бог, якщо ваш малюк народився Моцартом, може підбирати і складати музику в трирічному віці, але як правило це не так. У такому віці дитині необхідно займатися музичним розвитком, але не піанізмом. Буває, що навіть в 5-6 років дуже рано, якщо дитина дрібна по комплекції, і, поквапившись з навчанням, їй можна затиснути ручки. А якщо буде фізіологічно складно, то можна на все життя вбити любов дитини до музики.

Чи варто віддавати хлопчика на музику? Чи не вплине це на відсутність мужності в ньому? Музиканти завжди м'якосерднi і, в той же час, мужні. Музика пом'якшує звички, але щоб у ній досягти успіху, треба бути мужнім! Вам не здається, що займатися кожен день від 2-х до 10-ти годин - це по істині мужній вчинок? Мужність закладена природою в кожному хлопчику, і вбити її музикою неможливо. Багато чоловіків шкодують, що не навчалися в дитинстві грати на інструменті. Це зрозуміло, тому що чоловікам необхідний спосіб самовираження. Можливо, творчого самовираження вони потребують частіше!

10 порад музичного керівника батькам:

1. Нехай у вашому домі панує дух любові і поваги до музики.

2. Осягати музику разом з дитиною, дивуйтеся, засмучуйтеся, радійте разом з ним, коли музика звучить. Ваше власне байдужість до музики - найкращий спосіб звести нанівець всі спроби, долучити до неї дитини.

3. Нехай музика буде бажаним і почесним гостем у вашому домі.

4. Нехай у дитини буде багато звучать іграшок: барабанчиків, дудочок, металофон. З них можна організувати сімейні оркестри, заохочувати «гру в музику»

5. Привчайте дітей до уважного слухання музики, просто так включений телевізор - ворог музичного виховання. Музика діє тільки в тому випадку якщо її слухати.

6. Поставтеся до музичної стороні розвитку своєї дитини з усією серйозністю, і ви виявите, що домоглися дуже багато у всьому, що пов'язано з його правильним вихованням.

7. Прояв музичних здібностей говорить про необхідність починати музичний розвиток дитини якомога раніше. Час, втрачене як можливість формування інтелектуальних, творчих музичних здібностей дитини, буде непоправний.

8.Не слід засмучуватися, якщо у вашого малюка немає настрою щось заспівати, або йому не хочеться танцювати. Або якщо і виникають подібні бажання, то спів на ваш погляд, здається далеко від досконалості, а руху смішні і незграбні. Не турбуйтеся! Кількісні накопичення обов'язково перейдуть в якість. Для цього потрібен час і терпіння.

9. Відсутність будь-якої з здібностей може гальмувати розвиток інших. Значить, завданням дорослого є усунення не бажаного гальма.

10. Не прикріплюйте вашій дитині ярлик «немузичний», якщо ви нічого не зробили для цього, щоб цю музичність у нього розвинути.

 

Логін: *

Пароль: *